Od 25 maja 2018 r. stosowane jest rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1, w skrócie: RODO. RODO nakazuje, aby podmiot decydujący o tym, w jaki sposób i w jakim celu przetwarzane są dane osobowe, czyli tzw. administrator danych, przekazał Państwu informacje niezbędne do zapewnienia rzetelności i przejrzystości przetwarzania danych osobowych.
Alfa-System - Internet, Telefon, Telewizja, Monitoring w Knurowie
RODO - Ochrona danych osobowych
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem RODO
RODO - Informacje ogólne
Administrator danych
Administratorem Państwa danych osobowych (dalej jako: "Administrator danych") jest:
ALFA-SYSTEM M. Piwowarski, A. Widera sp. j.
Dane kontaktowe administratora danych
Administrator danych nie wyznaczył inspektora ochrony danych. We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora danych można uzyskać informację, kontaktując się z Administratorem danych w następującej formie:
Telefonicznie
32 428 33 33
iod@alfa-system.pl
Listownie i osobiście
ALFA-SYSTEM M. Piwowarski, A. Widera sp. j.
ul. Lotników 6, 44-196 Knurów
Cel oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Państwa dane osobowe uzyskane przy zawieraniu umowy oraz w trakcie jej trwania wykorzystywane są w następujących celach:
Zawarcie i wykonanie umowy
o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz świadczenia tych usług zgodnie z zawartą umową
Podstawa: art. 6 ust. 1 lit. "b" RODOWykonanie obowiązków prawnych
wystawienia i przechowywania faktur oraz innych dokumentów księgowych, udostępniania danych uprawnionym podmiotom
Podstawa: art. 6 ust. 1 lit. "c" RODODochodzenie roszczeń
z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zawartej umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych
Podstawa: art. 6 ust. 1 lit. "f" RODOMarketing usług
świadczonych przez Administratora danych
Podstawa: art. 6 ust. 1 lit. "f" RODOOkres przechowywania danych
Państwa dane osobowe będą przechowywane:
Okres umowy + 3 lata
Przez okres trwania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz po zakończeniu trwania takiej umowy w celu pełnego rozliczenia się stron z warunków umowy, w tym do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z takiej umowy (3 lata od rozwiązania umowy), a w zakresie rozliczeń z urzędem skarbowym przez okres przedawnienia zobowiązań podatkowych, tj. 5 lat od końca roku podatkowego.
Do wycofania zgody
Jeśli dane są przetwarzane w oparciu o wyrażoną zgodę, dane osobowe będą przetwarzane do momentu wycofania tej zgody przez osobę, której dane dotyczą.
Odbiorcy danych
Dostęp do danych będą miały osoby pracujące i współpracujące z Administratorem danych w zakresie realizacji na Państwa rzecz usług, w tym realizujących usługi wsparcia technicznego oraz podmioty realizujące usługi prawno-finansowe na rzecz Administratora danych. Państwa dane w przypadkach ściśle określonych przepisami prawa, w tym m.in. ustawy Prawo telekomunikacyjne będą musiały być przekazane tak zwanym uprawnionym organom, Policji, prokuraturze.
Współadministratorzy danych osobowych:
E-Call Polska Sp. z o.o.
ul. Pionierów 39, 41-711 Ruda Śląska
(telefon stacjonarny)SGT S.A.
ul. Ligocka 103 budynek 8, 40-568 Katowice
(telewizja, MVNO)Interaktywny Dom Sp. z o.o.
ul. Chorzowska 50, 44-100 Gliwice
(telewizja)Interaktywny Dom 2 Sp. z o.o.
ul. Ligocka 103 budynek 8, 40-568 Katowice
(telewizja)Przekazywanie danych osobowych poza obszar EOG
Administrator danych nie zamierza przekazywać Państwa danych poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego (tj. obszar obejmujący kraje Unii Europejskiej, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
Prawa osoby, której dane dotyczą
Informujemy, że przysługują Państwu następujące prawa dotyczące danych osobowych:
Dostęp do danych
Uzyskania informacji, czy Administrator danych przetwarza Państwa dane, a jeśli tak, to w jakim zakresie
Sprostowanie danych
W przypadku, gdy Państwa zdaniem są one nieprawidłowe lub niekompletne
Ograniczenie przetwarzania
Nakazania przechowywania danych dotychczas zebranych i wstrzymania dalszych operacji na danych
Usunięcie danych
Które przetwarzane są przez Administratora danych bezpodstawnie
Przeniesienie danych
Przesłania danych innemu administratorowi danych lub przesłania ich do Państwa
Przetwarzanie danych w oparciu o wyrażoną zgodę
Prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych
Przysługuje Państwu również prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu:
Marketing bezpośredni
Wobec przetwarzania dotyczących Państwa danych na potrzeby marketingu bezpośredniego. Administratorowi danych, po wniesieniu takiego sprzeciwu, nie będzie wolno już przetwarzać danych osobowych do takich celów.
Interes publiczny
Z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją - wobec przetwarzania danych, które odbywa się w oparciu o wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym lub dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora danych.
Podstawa podania danych osobowych
Do zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych wymagane jest podanie przez Państwa danych wskazanych w formularzu umowy. Dopuszczalny zakres zbierania i przetwarzania tych danych jest obecnie określony obowiązującą ustawą z 2004 roku Prawo telekomunikacyjne (art. 161 ust. 2). Podanie tych danych przy zawieraniu umowy nie jest wymogiem ustawowym, ale wiąże się z obowiązkiem Administratora danych (dostawcy usługi telekomunikacyjnej) związanym z potwierdzeniem zgodności podanych przez abonenta danych w celu zawarcia, jak i wykonania umowy. Bez tych danych nie będziemy mogli realizować zawartej umowy.
Dodatkowo możemy prosić o podanie danych opcjonalnych, których nie podanie znacząco utrudni lub spowoduje brak możliwości kontaktu z Państwem (np. numer telefonu lub e-mail), ale nie wpłynie na możliwość zawarcia umowy. Dane te zostały określone w art. 161 ust. 3 powołanej wyżej ustawy Prawo telekomunikacyjne.
Prawo do wniesienia skargi do organu nadzoru
Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym ma być ustanowiony Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy Państwa zdaniem przetwarzanie danych osobowych przez Administratora danych odbywa się z naruszeniem prawa.
Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również profilowane, co oznacza, że żadne decyzje wywołujące wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób na Państwa istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.